|
Popis akce SFUMATO® – SPLÝVAVÉ ČTENÍ ® aneb LETNÍ SOUSTŘEDĚNÍ
PROGRAMY AKREDITOVANÉ u MŠMT ČR
1. Název vzdělávací akce:
SFUMATO® – SPLÝVAVÉ ČTENÍ ® aneb LETNÍ SOUSTŘEDĚNÍ
2. Obsah akce – podrobný přehled témat výuky:
ŠIROKOSPEKTRÁLNÍ METODIKA ČTENÍ SFUMATO
Cíl : Získání přesných technických základů čtení
Obsah:
Jednou z předností využití techniky Splývavého čtení a metodických kroků Sfumata je v tom, že žáci s dyslektickými projevy se mohou plně začlenit do vyučovacího procesu s ostatními žáky.
A) ČTENÍ
- Nedostatky a špatné návyky – vznik v jednotlivých metodikách (práce s "chybou")
- Princip dlouhé expozice hlásky a její zkracování přes tlačená písmena (hlásky s větším energetickým potenciálem)
- Dokonalá analýza a syntéza zraku a sluchu, činnostní výchova, levopravá orientace, orientace v rovině a řádku (práce s destičkami a písmeny)
- Obrazy zrakové a sluchové – vytváření, vyvolávání, dokreslování
B) ČTENÍ x PSANÍ
- Závislost správného výsledku na správném tvoření tónů a zvuků, jejich propojování
- Intonační vývoj
- Uvolňovací cviky spojené s výtvarným projevem – zautomatizování pohybu ruky při psaní, použití výtvarné techniky (stín x světlo), práce zápěstí při hře s "metličkou" (rytmický buben)
C) APLIKACE METODY „SFUMATO“
- Aplikace metody ve speciálním základním školství
- Ukázky (porovnání) výsledků ve čtení vyučovanému konvenčními metodami a metodou „SFUMATO“
D) TVOŘIVÉ PSANÍ A PROBLÉMOVÉ VYUČOVÁNÍ VE SLOHU
- Vnímání významu slov a lexikologie
- Vztahy literárního rozboru a výuky ve slohu
- Způsoby rozboru dětské umělecké literatury a práce s ní
E) INTERPRETACE A DRAMATIZACE TEXTU
- Atributy správné interpretace (metoda protikladů)
- Obměněná reprodukce, rozvíjení děje
- Typizace postav a jejich obohacování
- Praktický výcvik – etudy na dané téma
LOUTKA A EKOLOGIE
- Uvedení do loutkového divadla hraného dětmi
- Materiál, hmota jako inspirace pro vytvoření představení
- Dotvoření loutek a krátkého scénického příběhu k prezentaci
F) TĚLO JAKO NÁSTROJ HERCE
- Navazování kontaktu
- Vyjádření vnitřních pocitů
- Dynamika projevu
- Moderní taneční výraz – rytmické vyjádření
PŘÍKLAD HARMONOGRAMU DNE
- tři nebo čtyři vyučovací bloky (9.00 - 18.00)
- volný večerní program (neděle, úterý, středa) & konzultace (čtvrtek, pátek)
- můžete se těšit na šest vyučujících a na tlumočníka (do polštiny)
|