Popis akce SFUMATO® – SPLÝVAVÉ ČTENÍ ® aneb LETNÍ SOUSTŘEDĚNÍ

PROGRAMY AKREDITOVANÉ u MŠMT ČR – č. 385/2018-1-3


1. Název vzdělávací akce:
SFUMATO® – SPLÝVAVÉ ČTENÍ ® aneb LETNÍ SOUSTŘEDĚNÍ

2. Obsah akce – podrobný přehled témat výuky:
ŠIROKOSPEKTRÁLNÍ METODIKA ČTENÍ SFUMATO

Cíl : Získání přesných technických základů čtení

Obsah:
Jednou z předností využití techniky Splývavého čtení a metodických kroků Sfumata je v tom, že žáci s dyslektickými projevy se mohou plně začlenit do vyučovacího procesu s ostatními žáky.

A) ČTENÍ
  • Nedostatky a špatné návyky – vznik v jednotlivých metodikách (práce s "chybou")
  • Princip dlouhé expozice hlásky a její zkracování přes tlačená písmena (hlásky s větším energetickým potenciálem)
  • Dokonalá analýza a syntéza zraku a sluchu, činnostní výchova, levopravá orientace, orientace v rovině a řádku (práce s destičkami a písmeny)
  • Obrazy zrakové a sluchové – vytváření, vyvolávání, dokreslování


B) ČTENÍ x PSANÍ
  • Závislost správného výsledku na správném tvoření tónů a zvuků, jejich propojování
  • Intonační vývoj
  • Uvolňovací cviky spojené s výtvarným projevem – zautomatizování pohybu ruky při psaní, použití výtvarné techniky (stín x světlo), práce zápěstí při hře s "metličkou" (rytmický buben)


C) APLIKACE METODY „SFUMATO“
  • Aplikace metody ve speciálním základním školství
  • Ukázky (porovnání) výsledků ve čtení vyučovanému konvenčními metodami a metodou „SFUMATO“


D) TVOŘIVÉ PSANÍ A PROBLÉMOVÉ VYUČOVÁNÍ VE SLOHU
  • Vnímání významu slov a lexikologie
  • Vztahy literárního rozboru a výuky ve slohu
  • Způsoby rozboru dětské umělecké literatury a práce s ní


E) INTERPRETACE A DRAMATIZACE TEXTU
  • Atributy správné interpretace (metoda protikladů)
  • Obměněná reprodukce, rozvíjení děje
  • Typizace postav a jejich obohacování
  • Praktický výcvik – etudy na dané téma
        LOUTKA A EKOLOGIE
  • Uvedení do loutkového divadla hraného dětmi
  • Materiál, hmota jako inspirace pro vytvoření představení
  • Dotvoření loutek a krátkého scénického příběhu k prezentaci


F) TĚLO JAKO NÁSTROJ HERCE
  • Navazování kontaktu
  • Vyjádření vnitřních pocitů
  • Dynamika projevu
  • Moderní taneční výraz – rytmické vyjádření


PŘÍKLAD HARMONOGRAMU DNE

  • tři nebo čtyři vyučovací bloky (9.00 - 18.00)
  • volný večerní program (neděle, úterý, středa) & konzultace (čtvrtek, pátek)
  • můžete se těšit na šest vyučujících a na tlumočníka (do polštiny)

- vytisknout -